středa 25. července 2012

Sounds like Flying Eyes

Začalo to tím, že trutnovský festival (Trutnov Open Air Music Festival - aby byl přesný) oznámil na začátku července asi 3 nebo 4 velké headlinery a jedním z nich byly The Flying Eyes, což by ještě tolik neznamenalo, protože na Trutnově je hudba vždy pro mě až na druhém místě, i když to zní na hudební festival divně. Co ale upoutalo oko mé a následně i ucho, že se jedná o americkou kapelu co hraje psychedelický blues rock. A hádáte správně, že nejdůležitější bylo to slovíčko "psychedelický"...



(cover alba Done So Wrong, které už samotné vypadá docela creepy)


Nakopla mě slova Martina Věcheta "Od chvíle, kdy před dvěma lety The Flying Eyes sestoupili z pódia Undergroundového stanu, často odpovídáme na dotazy, kde jsme ke kapele přišli, jak ji objevili a zdali ještě někdy přijedou." a tak jsem dal kapele šanci. Bohužel před 2 roky jsem na festivalu taky byl, ale Flying Eyes jsem si nevšiml. Po 100% legálním stáhnutí dvou alb se dostavil ten samý pocit, jako když jsem si poslechl písnicky od The Doors nebo Jefferson Airplane, které jsem nikdy předtím neslyšel. Zmiňované 2 kapely měli u mě to štěstí od začátku, že jsem se nakopl u jejich starých hitů. Takže když to zkrátím tak se dostavila monotónnost, šeď a nuda. Ani nejposlouchanější skladba Poison the Well (tradičně moje měřítko je podle Last.fm) byla nemastná neslaná.


Flying Eyes - Better Things (krásně se zde prolínají hlasy)

Asi už teď už chápete, že alba jsou docela "groovy" a jaksi jedno poslechnutí nestačí. Teď k jádru pudla - jak tedy The Flying Eyes vlastně zní. Zní to jako underground, zní to jako za starých časů, zní to jako kdybyste byli na americké farmě kdesi uprostřed Texasu, vedle vás pamětník Woodstocku kouřil jointa, na stěně by byl plakát Jima Morrisona. V rohu by stál divný týpek co nabízí LSD, kytaristovi byste zrovna podávali pivko, protože tímhle tempem by bez tekutin asi zkolaboval. Před kapelou by podupávalo asi 20 lidí, všechno by do sebe zapadalo a všechno by se vám líbilo. 

Flying Eyes - Leave It All Behind (usínal jsem u ní a probouzel 5 dní za sebou)

Zažijete blues, folk, country, rock a asi i něco dalšího. Bohužel z podobných kapel na Last.fm neznám ani jednu, tak nemám kapelu k čemu přirovnat. Dám sem tři písničky, které, jak se říká, bych pustil i své holce. Snad zaujmou. Flying Eyes zahrají na festivale někde mezi 16.-19. srpnem (bohužel všichni se dozvídáme datum a čas až na místě) a rozhodně se na ně půjdu podívat. Zvu i vás! 

Flying Eyes - Bad blood (kytarová nádhera na závěr)

2 komentáře:

  1. FLYING EYES budou hrát 28.srpna v pražském klubu 007. Sekundovat jim budou GOLDEN ANIMALS :-)

    OdpovědětVymazat