úterý 4. prosince 2012

Sounds like November full of soul

Aneb moje osvěta duše ... V listopadu se stalo hodně věcí.  Zjistili jsme, že na ministerstvu neumí počítat. Kluci v Řecku neuspěli s odvoláním. Ztratil jsem mobil. Grygy a spol. na games.cz nevyhráli křišťálovou lupu. Ale staly se veselé věci. Obama vyhrál volby. Kluků Řecku si začala všímat média. Po hodně dlouhé době jsem zadaný (for real) a Ježíšek mi přinese nový mobil - už to slíbil. O těch velkých věcech se dočtete jinde a kvalitněji a ty soukromé si nechám pro sebe. Nebo k pivu. Rozhodl jsem se napsat o třech "zážitcích, které mě zaujali za posledních pár týdnů a doslova mě zahřáli na duši. Řekněme tedy během listopadu. Na 100% jsem na ně upozornil na Twitteru, ale znám to z vlastní zkušenosti, že člověk může důležitý/zajímavý tweet lehce přehlídnout a 140 znaků je stejně strašně málo. Navíc ne každý má twitter. Tak proč se o nich nerozepsat? 

Mikhael Paskalev - I Spy

Abych to zase neukradl a zároveň vám rozšířil obzory, tak tohle video mám od chlapíka co má na youtube kanál takeSomeCrime, kde "sólo" tancuje. Docela celebrita. Proslavil se nejvíce tancem na písničku Catgroove od Parova Stelara, ze kterého se stal "oficiální" videoklip (must see!). Pokud se vám alespoň trochu zamlouvá electro/swing uděláte si do gatí. Já ho přímo žeru.


No takže tu máme I Spy od Mikhaela Paskaleva. Indie umělec z Norska co má kromě I Spy ještě jeden hit. Pokud chcete vědět víc, tak si dohledejte, protože já víc nevím. :) Pojďme k obsahu. Po prvním poslechnutí I Spy jsem věděl, že tohle je pro mě hit, i když bude videoklip stát za hovno. A zvolal jsem "Miracle!", když jsem ho viděl. Ač bude stejně pro hodně lidí divný/hipsterský/wtf/černobílý, tak se dá poslat i těm, kteří hodnotí písničku jen podle videoklipu. Věřte mi, takoví lidé existují. 

Abych to shrnul. Chlápek v trenkách tancuje na tu úžasnou hudbu, kroutí zadkem, zpívá do imaginary mikrofonu a skáče po gauči. Kdo tohle nikdy nedělal? Navíc ve slow-motion rozbíjí věci okolo. Proč? Protože může! V části kdy zpívá několik hlasů najednou prostě cítíte hromadnou radost, potřebu objímat lidi, tančit na posteli a zpívat ve sprše. Nebo alespoň já :) - pure joy.

Moonrise Kingdom


Vraťte se do dětství, zapomeňte na third world problems, destabilizaci EU, schodek rozpočtu nebo kandidáty na prezidenta. Taky vám to přišlo všechno jednodušší? Buďto jste měli někoho rádi nebo neměli. Pokud jste měli svoji dětskou lásku, tak jste si jistě řekli, že se vezmete. Nebo jste se neoficiálně vzali. Pokud se za to stydíte, tak nestyďte, tohle se dělo i u nás na střední, *facepalm*. 

A takhle to je i v Moonrise Kingdom. Dvě děcka nerozumí svému okolí, jen sami sobě a tak se rozhodnou společně utéct. Samozřejmě tím způsobí řadu problémů, což si vůbec neuvědomí. Ani nemohou.  Na filmu je strašně moc vidět "nezvrácenost" dětské duše a přímo z něj vyzařuje dětská upřímnost. Fandíte ústřední dvojici v plnění svého dětského snu. Chcete se tam za nimi vrátit.



Děj je zasazen na ostrov u Nové Anglie v 60. letech. Tvůrci si se vším vyhráli, takže všechno je krásně retro. V Moonrise Kingdom si také zahrála slavná jména. Bruce Willis si nechal narůst svých pět vlasů, co mu zbyly na hlavě a potkáte ho tu jako nešikovného policistu a skautský vedoucí je tu v podání  Edwarda Nortona (zdravím MissAnarchy). Třešnička na závěr. Pokud jste na lolitky jako já, tak vás učaruje Kara Hayward. Jo, dal jsem si ji na plochu!




------------
pod čarou: 
-když už nevymyslím nic zajímavého, tak bych sem alespoň jednou za měsíc napsal nějaké shrnutí/vypíchnutí zajímavých věcí, jako je toto
-měl jsem v plánu do tohoto článku zahrnout i Cloud Atlas, ale o tom se radši rozepíšu na Kulturu Kriplů, později sem hodím i odkaz

Žádné komentáře:

Okomentovat